04 december 2013


Drömmer mig tillbaka till sommaren och våra äventyr till häst. Bilden ovan är från när flocken och ryttarna inte var överens om vilket håll vi skulle.
För er som inte känner mig kan jag berätta att jag lever lite av ett dubbelliv och pendlar mellan Sverige och Island. På Island har vi en hel gäng med hästar i olika åldrar och det största intresset ligger nog i att avla på spännande hingstar och rida väääldigt långa långritter runt om på Island.
För några år sedan råkade jag ut för en svår bilolycka som ställde till det för mig. Detta har gjort att dessa långritter blir riktigt tuffa ibland och kroppen säger ifrån. I år valde jag bort de svåraste sträckorna och satte mig bakom ratten istället och det var lika roligt det....eller kanske inte........jo det var det nog trots allt.
En sträcka var speciell, den mellan Husafell och Tingvellir som kallas Kaldidalur. Under största delen av sträckan möte jag inte en människa och fantasin flödade, kunde nästan se Aragon och Legolas komma ridandes där i horisonten eftersom naturen påminner lite om Sagan om ringen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar