18 december 2010

Snart jul och jag avskyr vintern

Jag avskyr vinter med kylan och all denna snö. Ska man bege sig ut så är det lager på lager av kläder som sägs gälla men tycks ändå inte hjälpa just mig. Jag fryser ändå...
Få ut bilen på morgonen från parkeringen är ett helvete rent ut sagt. Skotta gör fastighetsägarna och det är ju bra men det som gör mig galen är hur de gör det, idioter säger jag bara. Jag ställer min bil på en gata där parkeringen endast är på höger sida och när stora snöbilarna kommer kan de inte skotta snön åt vänster sidan...å nej all snön skottas åt höger sida vilket gör att de lägger en fin vall med snö utmed alla parkerade bilarna. Har man inte en skyffel bak i bilen så lycka till att ens kunna öppna bildörren...sablans idioter...
Vattenrören i stallet frös igen när första kylan kom men min fina uppvärmda vattenkar håller måttet. Tror samt att jag byggde den en aning för liten då värmen inte når runt hela tunnan riktigt men jag är nöjd ändå och hästarna tycks gilla det ljumma vattnet för de dricker mer än vanligt.
Snart är gallret till hölådan färdig och då ska vi se hur länge det tar för pållarna att äta upp. Det kanske räcker att fodra en gång om dagen, jösses vad det skulle vara skönt så man slipper köra ut till stallet stup i kvarten.
Hästarna har vintervila just nu och sätts igång igen i januari. Daladis som står inne och bantar har väl gått ner lite men nu verkar det som det är stopp så det är bra att hon kommer igång igen.

3 kommentarer:

  1. Vintern som är så härlig. Med djupsnö-galopp, inga insekter, inge värme.. Mmm, helt underbart. Det enda som är tråkigt är mörkret.. Annars helt ok.

    SvaraRadera
  2. Hmmm jo, visst är det härligt men jag hatar att frysa. Man är nog aldrig nöjd ändå för jag tycker ju inte ens om värmen...ska nog ta och gräva ner mig någonstans

    SvaraRadera
  3. Dannie, du ska ju ha en OVERALL!!! Man fryser inte det minsta och enkel att hoppa i och ur! Finns billiga på Jula. Köpte min för 450 kr. Har inte frusit en dag sedan dess.
    /Tanja

    SvaraRadera